გაკვეთლის გეგმა

გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის მთავარი თემა
საგანი: ბუნებისმეტყველება
,,რა ამოძრავებს სისხლს?“
სწავლების საფეხური
5 კლასი
მასწავლებელი
გურანდა თავაძე
გაკვეთლის მნიშვნელობა/აქტუალობა
ახალი მასალა მოიცავს ინფორმაციას, რაც მოსწავლეს დაეხმარება გააცნობიეროს გულის მნიშვნელობა, მისი როლი სისხლის მიმოქცევაში. შეისწავლიან სისხლძარღვთა ტიპებს (კაპილარი, ვენა, არტერია)
გაკვეთლის მიზნები და შდეგები
მოსწავლემ უნდა შეძლოს გაარჩიოს სისხლძარღვთა ტიპები, გულის როლი სისხლის მიმოქცევაში ,რომ სისხლი უზრუნველყოფს ორგანიზმის მომარაგებას ჟანგბადით. ცარმოდგენა შეექმნას ყველა ხერხემლიანთა სისხლის მიმოქცევის სისტემაზე.
შესაბამისობა ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
ბუნ.V.2.მოსწავლეს შეუძლია ხერხემლიანი ცხოველების ძირითადი   ორგანოების მათ ფუნქციებთან დაკავშირება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
•             სვამს კითხვებს, იკვლევს და აანალიზებს, თუ რა მთავარი ნიშნით განსხვავდებიან ხერხემლიანები სხვა ცხოველებისაგან;
      ასახელებს სისიხლის მიმოქცევის სისტემაში გულისა და სისხლძრღვების როლს.
•             ასახელებს ორგანოების დანიშნულებას (მაგ., კუნთები - მოძრაობა, ფილტვებისუნთქვაგული - სისხლის მოძრაობა, კუჭი - საჭმლის მონელება);
•             მსჯელობს სხვადასხვა ხერხემლიანის (მაგ.,თევზი, ამფიბია, ფრინველი) ჩონჩხის თავისებურებებზე.

წინასწარი ცოდნა
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს ცხოველთა მრავალფეროვნება( ხერხემლიანები და უხერხემლოები). ხერხემლიან ცხოველთა კლასები (თევზები, ამფიბიები, ქვეწარმავლები, ფრინველები და ძუძუმწოვრები).   ახსნას ხერხემლის მნიშვნელობა, როგორ სუნთქავენ და მრავლდებიან ხერხემლიანი ცხოველები.
შეფასების საგანი
მოსწავლის ჩართლობა გაკვეთის მსვლელობაში


სასწავლო და ტექნიკური მასალა
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროცესორი, დაფა, ატლასი
გაკვეთლის მსვლელობა (აქტივობები)
·         დავალების გამოკითხვა ,,როგორ სუნთქავენ ხერხემლიანები’’ (10წთ)
·         თემის გაცნობა დამოტივაციის ამაღლება პრეზენტაციით( წინა მასალის დაკავშირება ახალ ინფორმაციასთან)(10წთ)
·         ახალი მასალის ახსნა(15 წთ)
·         კომპიუტერით პრეზენტაციის ჩვენება ,,რა ამოძრავებს სისხლს?’’
·         ახალი მასალის განმტკიცება  კითხვებით (5 წთ)



Комментариев нет:

Отправить комментарий