გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის მთავარი თემა
|
საგანი: ბუნებისმეტყველება
,,რა ამოძრავებს სისხლს?“
|
სწავლების საფეხური
|
5 კლასი
|
მასწავლებელი
|
გურანდა თავაძე
|
გაკვეთლის მნიშვნელობა/აქტუალობა
|
ახალი მასალა მოიცავს ინფორმაციას, რაც მოსწავლეს დაეხმარება გააცნობიეროს
გულის მნიშვნელობა, მისი როლი სისხლის მიმოქცევაში. შეისწავლიან სისხლძარღვთა ტიპებს
(კაპილარი, ვენა, არტერია)
|
გაკვეთლის მიზნები და შდეგები
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს გაარჩიოს სისხლძარღვთა ტიპები, გულის როლი სისხლის
მიმოქცევაში ,რომ სისხლი უზრუნველყოფს ორგანიზმის მომარაგებას ჟანგბადით. ცარმოდგენა
შეექმნას ყველა ხერხემლიანთა სისხლის მიმოქცევის სისტემაზე.
|
შესაბამისობა ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
|
ბუნ.V.2.მოსწავლეს
შეუძლია
ხერხემლიანი
ცხოველების
ძირითადი ორგანოების მათ ფუნქციებთან
დაკავშირება.
შედეგი
თვალსაჩინოა,
თუ
მოსწავლე:
• სვამს
კითხვებს,
იკვლევს
და
აანალიზებს,
თუ
რა
მთავარი
ნიშნით
განსხვავდებიან
ხერხემლიანები
სხვა
ცხოველებისაგან;
• ასახელებს
სისიხლის მიმოქცევის სისტემაში გულისა და სისხლძრღვების როლს.
• ასახელებს
ორგანოების
დანიშნულებას
(მაგ.,
კუნთები
- მოძრაობა,
ფილტვები
– სუნთქვა, გული - სისხლის მოძრაობა, კუჭი - საჭმლის მონელება);
• მსჯელობს
სხვადასხვა
ხერხემლიანის
(მაგ.,თევზი,
ამფიბია,
ფრინველი)
ჩონჩხის
თავისებურებებზე.
|
წინასწარი ცოდნა
|
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს ცხოველთა მრავალფეროვნება( ხერხემლიანები
და უხერხემლოები). ხერხემლიან ცხოველთა კლასები (თევზები, ამფიბიები, ქვეწარმავლები,
ფრინველები და ძუძუმწოვრები). ახსნას ხერხემლის მნიშვნელობა, როგორ სუნთქავენ
და მრავლდებიან ხერხემლიანი ცხოველები.
|
შეფასების საგანი
|
მოსწავლის ჩართლობა გაკვეთის მსვლელობაში
|
სასწავლო და ტექნიკური მასალა
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროცესორი, დაფა, ატლასი
|
გაკვეთლის მსვლელობა (აქტივობები)
|
·
დავალების გამოკითხვა ,,როგორ სუნთქავენ ხერხემლიანები’’
(10წთ)
·
თემის გაცნობა დამოტივაციის ამაღლება პრეზენტაციით(
წინა მასალის დაკავშირება ახალ ინფორმაციასთან)(10წთ)
·
ახალი მასალის ახსნა(15 წთ)
·
კომპიუტერით პრეზენტაციის ჩვენება ,,რა ამოძრავებს
სისხლს?’’
·
ახალი მასალის განმტკიცება კითხვებით (5 წთ)
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий